Sunday 18 February 2007

Welcome Week

Teised eestlased, kes tulid siia selleks semestriks 6ppima (haridusteaduskonnast) jaLas Palmase ylikool

Üritan nüüd otsad tervest nädalast kokku võtta. Nimelt on tegu tutvumisnädalaga Erasmuse programmiga seotud tudengitele. Minu meelest on igavesti vahva, et siin sellist asja korraldatakse. Kõik oli hästi organiseeritud: saime tutvuda siinse kultuuri, looduse ja kohalike eluoluga, ja muidugi pidu panna :) Siin on igast rahvusest inimesi, kuid enamasti domineerivad itaallased ja sakslased. Niisiis saab siin erinevaid eurooplaste keeli praktiseerida. Siin on soomlasi, lätlasi, rootslasi, poolakaid, hollandlasi, prantslasi, bulgaarlasi, ungaarlasi, portugallaasi, tšiile, prantslasi ja muidugi itaallased ja sakslased. Enamasti üritame omavahel ikka hispaania keeles suhelda, sest kõigi jaoks on siin ka keeleline praktika tähtis, muidu keelega saab hästi hakkama, isegi kohati on naljakas eesti keelt kuulda, kuna me räägime iga päev nii paljudes erinevates keeltes.
Aga tutvumisnädala põhiplaan oli järgmine(lähemalt võite lugeda minu companjera blogist: kanaarid.blogspot.com või valida otse minu blogi lehelt paremast ülaservast link: K2rt). Esmaspäeval oli tavaline infotund, teisipäeval tegelesime paberimajandusega enda õppehoones ning samuti sooritasime keeletesti ja kolmapäevast läks pidu lahti. Jaaaaa pidu on siin üldse üks vahva asi :) Kolmapäeval oli ühtlasi ka valentinipäev ning me tegime warm up`i teiste eestlaste korteris, kus meile segati siinseid populaarseid kokteile.

K2rt arstiteaduskonnast ja Piret, kes 6pib riigiteadusi (nemad on siin juba teist semestrit)

Olin põnevil... kuna meil ei olnud eelnevatel päevadel võimalust teiste erasmuslastega väga suhelda, sest kõigil oli kiire dokumentide ajamisega ja korteriotsingud röövisid suurema osa ajast, olid ootused peoks kõrged! Kokku on siin praegu erasmuslasi kuskil 200 ringis Läksime koos teiste eestlastega diskoteeki ja rahvast hakkas vaikselt juurde tulema. Muusika oli hea, siin lastakse popmuusikat nagu meilgi ja ka kohalikku, mis mulle üha rohkem meeldima hakkab. Praegugi kuulan siit Kärdi arvutist latiinorütme :P Nii, aga pidu jah. Niisiis oli see meie esimene võimalus uusi ja eelmise semestri erasmuslasi uudistada. Kõik sujus väga hästi, tantsuplats oli rahvast täis ja pidu kestis varahommikuni välja. Leidsin mitmeid uusi sõpru, õppisin salsat ja sain päris mitme kogemuse võrra rikkamaks ;)

Pidupidu

Järgmine hommik oli väga raske, kuna me jõudsime koju ka alles hommikul, ja magamiseks jäi seega 4 tundi umbes. Ees ootas ekskursioon mägedesse. Jaa, mäed on siin superilusad, ma ei teagi, mis on ilusam kas mäed või ookean, aga kanaarlastel on ikka kuradima vedanud oma mitmekesise ja ahvatleva loodusega. Igalpool on palmid, mandariini-sidrunipuud, rohelised aasad, õites lehtpuud jne. Meie sihtpunktiks oli mäetipp, mis on selle saare keskpunktiks. Tee sinna 1, 8 km kõrgusele oli pikk ja käänuline, ning buss keerutas suht palju, ja sõitis kuskil kaljuserval, igastahes pärast sees keeras (põhjuseid võis muidugi olla mitu). Seejärel jätkus jalgsimatk 7 km, mis kestis mingi 3 tundi – kõik olid omadega täiesti läbi, aga see vaade oli seda vaeva 100% väärt! See oli kõige ilusam asi, mis ma üldse näinud olen :)

Vaade m2gedele

Väga võimas igastahes. Las Palmasesse jõudes mõtlesin ainult söögi ja oma pesa peale, ning kiirustasime siis ruttu järgmise bussi peale, mis viis meid kodulinna.
Jah, päevad venivad siin suhteliselt pikaks, sest peame iga päev sõitma 45 min hommikul bussiga linna ja õhtul tagasi. Sellist elu 3 kuud küll ette ei kujutaks. Hea uudis on aga see, et meil on õnnestunud korter leida! See on väga ilus – hakkame elama Las Palmase peatänaval, kesklinnas, Avenida Jose Mesa y Lopez. Sellel tänaval käibki kogu möll. Meil väga vedas selle korteriga, sest suutsime hinna alla kaubelda 50 euro võrra ja nii me elamegi eurokorteris, mis on Las Palmase kohta liiga hea, et olla tõsi. Meil on eraldi toad, ja me elame 16ndal korrusel, kust avaneb vaade kahele poole ookeanile ja mägedele (nimelt asub Las Palmas omamoodi poolsaarel), meil on jõusaal, 2 vannituba, rõdu koos baariga ja vaatebinokliga, ning kogu sisustus ja tehnika, mis vähegi olla saab! Maksama hakkame 200 eurot kuus, mis on Las Palmase kohta keskmine hind inimese kohta. Üürid ongi siin kallid. Meie korterikaaslaseks on kohalik, kanaarlane, meesterahvas, mis on muidugi väga positiivne, sest nii õnnestub meil suhelda ka kohaliku seltskonnaga, lisaks erasmuslastele. T2na just pakkisingi kohvrit uuesti, mis on kindlasti rohkem kui 20 kg juba, arvatavasti 30 kg, toppisin ju k6ik uued asjad ka sinna sisse juba. Nalja hakkab igastahes saama, kui hakkame 6htul bussidega siit linna poole minema ja sisi veel linnas ka seikleme :P
Reedel oli meil jälle tihe päev ehk ekskursioon saare põhja-ja läänerannikule. Kõigepealt käisime Arucases, kus asub rummitehas. See Aruchase rumm on siin väga populaarne igastahes, ning seal saime me proovida igast erinevaid sorte, olid väga maitsvaid, ja parimad sai ka kaasa ostetud. Alkohol on siin väga odav üldse.

Sellised autogrammid on igal tynnil, rummi hoitkase seal 45 aastat umbes ja mahtuvuseks on 400 liitrit

Külastasime ka kirikuid, nagu ekskursioonidel ikka :D Ja lõunastasime läänerannikul restoranis „Casa Romantica“, kus saime kohalikke roogi proovida, väidetavalt ka sisaliku liha (mina aga arvan, et meile tehti nalja, mul muidu läks söögiisu küll ära kui peakokk või mingi asjamees tuli rääkima, mida meile serveeriti), uhh.

Eestlannad, itaallanna ja sakslane :D (see pruun seal pidigi sisalik olema, valevorstid!)

Seejärel külastasime veel mitmeid ajaloolisi paiku ja koju jõudes olin omadega jälle täitsa läbi. Aga bussiga ringi sõita mägiteedel on väga vahva, siin on armsad linnakesed mägedes ja väga ekstreem ikka eestlaste jaoks.

M2gilinn

Eile oli jälle üks fiesta, sõitsime lõunasse ja seilasime katamaraaniga ookeanil.

P22stke meid ;)

Väga vinge oli – käisime ookeanis ujumas, ja reis kestis umbes 4 tundi. Võtsime päikest, jõime sangriat, sõime ja tantsisime. Vaikselt on juba kindlad seltskonnad ka kujunema hakanud. Tundub, et mulle istuvad prantslased, sakslased ja itaallased, sest nende seltskonnas viibingi enamasti. Muidugi ei jõuagi siin kõigiga tutvust teha, sest meid oli katamaranil umbes 100 tükki ;) Ikkagi ong kõik väga toredad inimesed.

Need on saklased, ja itallane ka nende seas

Kohalike kiitmisest ma ei väsi. Inimesed on kõik nii armsad ja võtavad su kohe omaks, üldse ei ole sellist turisti teemat nagu turismireisidel. Vaikselt hakkangi juba tundma, et kuulungi siia ;) Mulle sobib siinne elutempo ideaalselt, kuskile pole kiiret ja alati võib igalepoole hilineda, sest sellest ei juhtu midagi! Elu lihtsalt on üks seebimull siin, mille sees sa elad, muretsemata tähtsusetute asjade üle. Mina olen väga õnnelik siin, ja ootan huviga uusi elamusi! Rutiini pole veel tekkinud, sest tegevust on palju ja päevad on kõik nii erinevad. Muidugi kui praktika lahti läheb, võib elu stabiilsemaks muutuda. Praktikale läheme esmaspäeval, Hospital de dr. Negrin. Haiglaid on siin palju ja kõik on igavesti suured kolakad. Loodan, et meil saab ka seal põnev olema. Lisaks on siin veel 3 tüdrukut Portugalist, kes hakkavad samuti füsioteraapia praktikat tegema.

Nüüd on welcome week läbi, kahju, aga kindlasti tuleb meil veel palju vahvaid ettevõtmisi ette, siin toimuvad näiteks igal nädalal erasmuslastele oma peod ja klubidesse saab tasuta :P

Seniks järgmiste uudisteni ja kõike head teile, sõbrad :)

Maria said...

hmmmm mulle meeldivad su peopüksid:D:D !!!! (Y) ja päris hea, sa saad deutche harjutada seal hahaahhaaa...oih. veeeeel pilte!

ja jessssas EEELMÄE ka seal, suht studd mees(A)